Hajrá internet

 2009.01.11. 01:55

Voltam a T-nél. Kellett, mert telefonon nem képesek ügyintézni. Hívom őket egy kártyáról. hogy kellene ezzel intézni valamit. Azongya: PIN kód. Értem, mondom, de milyen számról hívom? Ezt ő nem látja. Én se, mondom, mert a kártyám régi, a számról szóló szerződés mittudomén hol van, de egyszercsak lekorlátozódott róla a hívás, amit egyrészt nem értek, másrészt a csoporton belül ingyen hívható számomat se tudom felhívni, hogy megtudjam, milyen számról hívnám magam. Na, ha eddig vágod, örülök, mert ez csak a casus belli volt, mindjárt rátérek a borongásom okára.

A kezdő ügyintéző komolyan mondom, olyan szimpatikusan volt zavarban a kezdősége miatt, hogy netovább. Én meg ám marhára toleráns gyerek vagyok, cigányok közt nőttem fel, tanultam egyet s mást. Mindegy, ez se lényeg, csak ahogy én is lassan hangulatba jöttem, hozlak téged is abba.

1 óra elteltével lassan kiderült, hogy a Dominós kártyámmal (Pannonosok meg Vodások kedvéért: ez a nem előfizetéses, hanem a feltöltős cucc) nem lehet előfizetés nélkül internetezni. Érted? Feltöltős kártya, de fizessek elő az internetre valami csomagot, hogy normálisan használhassam. Mi vaaan? Ja, azt nem úgy kell érteni, hogy fizessek elő, csak mindig legyen a hónap X-edik napján annyi pénz a kártyámon, ami a csomag ára. Értem én, kedves, de akkor ezt előfizetésnek hívják. Egyébként ezt az egész feltöltős mizériát se pontosan vágom, nem pénzintézeti tevékenység ez valahol? Ha elvben 10,000,000 Ft-ot feltöltök - ja, az egyik haveromnak 1,000,000 Ft számlája volt decemberben roaming net miatt - akkor az már olyan durva összeg, hogy akár kamatozhatna is, ha el nem fogy, mint a folyószámlámon is teszi ezt a lé, lekötés nélkül, igaz, egy pikolóra való nem sok, annyit se termel.

Persze, hogy lehet feltöltősen is internetezni. Tudod hogy? Kapaszkodj! Minden gond nélkül, csak netezz, és fizess adatforgalmi díjat. 13 Ft-ot minden 10 kbyte után. Hülyék ezek? Ezt nem én kérdeztem, hanem Billy a Macskafogóban. Ha van előfizetésem, akkor ugyanez 0,10 Ft-ba kerül, gondolom, a forgalmi korlát túllépése után. A 10 fillér is döglesztő ár, számold csak ki, hogy ha letöltöd az Index meg az Origó címlapját, de elkedvetlenedsz és nem is lépsz tovább egyetlen cikkre sem, hanem indulsz levelezni, belépsz a Mailbox-ba, a csilivili felületek meg a bannerek mennyi kbyte-ot is esznek meg ezidő alatt? (Aki most banner lekapcsoló, meg popup blokkerekről kezd hozzászólni, azt megkeresem, és lehányom. Persze, ami forgalom itt van. Eh...)

Ja, még annyit ide, hogy az ügyintézés kapcsán új kártyát kaptam a régi számom megtartásával, és persze, hogy az összes központi beállításomat (hívásátirányítás pl.) kinyírták, az üzleti partnereim meg kurvára nem tudtak felhívni, késtem ugye a kezdő T-s kollegina miatt 40 percet. Nem az ő hibája, mégegyszer kiemelném, a retek Jazz rendszer miatt szegénynek még kézzel kellett szerződést is írnia, mert a drótban eltűnt valahol az elektronikus verzió útban a nyomtató felé, de úgy ám, hogy a többi iratom azért kijött előtte is, meg utána is.

Majd a vonalas anomáliákról is összeszedem a kritikus adatokat, de előzetesen csak annyit - mármint behányásilag - hogy ha a kormány nem akarja, akkor nem lesz itt rend és a vérünket még vagy 10 évig fogják a telkók szívni. Tessenek már egységesíteni az informatika meg a hírközlés felügyeletét, nem megenni nem is tudom hanyadjára, hogy nem attól lesz kis hazánkban penetráció, hogy az égbe bővítjük a sávszélességet, meg rátoljuk az IP tévét, meg a megállítható Maunika sót, de persze ennek ürügyén macskafasznyit sem engedünk az előfizetés árából, sudribunkónak nézve minden olyasvalakit, aki konyít a dolgokhoz és esetleg észrevételezi a nemtetszését ezzel kapcsolatban. És igen, azt is lehányom, aki azt állítja, hogy nálunk már mindenhol van szélessáv, és a penetráció meg nagyon is magas szintű Közép-Afrikához, meg a Mariana-árokhoz képest.

Címkék: internet előfizetés árképzés

A bejegyzés trackback címe:

https://beer.blog.hu/api/trackback/id/tr73870251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása